Höstens trender

Tänkte skriva ner  10 saker som är inne nu i höst, det är alltid kul. Skriver vad jag tycker om okså ;)

1. Spets i alla dess former. Det tycker jag är riktigt fint! Har redan hittat en tröja jag ska köpa med spets ;)
2. Byxdressen. Kan kanske vara snyggt på typ kändisar eller nåt som bär allt. Men inget jag kommer "haka på". Däremot den korta byxdressen, har hittat en som jag vill ha.
3. Hudfärgat. Visst, varför inte? Men att ha en hel outfit som är beige? Njaa, inte för mig i alla fall, kanske något beige nu när man har lite färg.
4. Färgglatt och stort. Vissa saker kan vara snygga, något fint halsband, en tröja eller en färgglad kjol eller leggins, nu ska det ju också tydligen vara strumpbyxor men tunna. Färgglada skor är ju alltid något man kan matcha med väska oh halsband ;)
5. Rutigt. Det tycker jag är fint. Antingen en rutig kjol eller någon stor rutig skjorta ty´cker jag är fint.
6. Kavajen. Det är något som jag bar när jag var mindre men inte längre. Då var mina kavajer rosa men nu tycker jag mer om mörkare färger, marinblått eller svart ;) Skulle också kunna tänka mig en ljusare, kort kavaj av någon ljus färg. Om man vill vara riktigt "inne" ska man ha riktígt markerade axlar. Så stora axlar som jag kollar på nu är inte det jätte finaste att ta på sig om man är i min ålder, eller kanske vem som helst? Bättre på catwalken än i stan, eller var man nu är.
7. Gigantiska smycken. Kanske okså något som hör till catwalken. Jag tycker att kanske ett långt halsband med något stort kanske skulle vara snyggt i så fall, men kort med massor av stora saker, nej inte för mig.
8. Ljusa pasteller. Det är också en trend som har visats på Louis Vuitton oh Marc Jacobs visningar. En snygg trend tycker jag, bara det inte blir beige och tråkigt. Någon ljus väska, ett par skor eller någon tröja med någon annan färg skulle jag tyka var fint, inte alla ljusa färger tillsammans.
9. Hattar och huvudbonader. Något som är fint på andra men inte på mig. En mössa till vintern kommer jag ju köpa men en hatt eller så kommer jag nog inte att köpa ;) Men jag har använt keps nu på sommaren, riktigt praktiskt faktiskt ;)
10. Glamour. Då är det inte bling bling, utan mer klassikt. Något mer sofistikerat, tänk lite Audrey Hepburn. Siden, kjolar och lite mer mörkare färger är inne, det tycker jag är snyggt. Bara det inte blir för mycket på någon som är lika gammal som jag eller yngre, enligt mig. Det kan bli lite för "vuxet" tyker jag.

* Lagom av allt är alltid bra! :)


Kommentarer
Postat av: andrea

gillar dom två första mest ;D

2008-08-01 @ 22:49:02
URL: http://byness.blogg.se/
Postat av: Martina

tack för tipsen :D

2008-08-02 @ 21:46:25
URL: http://myspyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0