Dalarna

Ja då börjar jag skriva om det jag gjort när jag varit borta skriver ner det jag kommer ihåg :P hehe
Först var vi uppe i Dalarna några dagar själva, då var vädret soligt och molnigt och sedan ka´nske regn ibland men det var sommar regn så det var bra :) Det luktar så gott ute efter det regnat på sommaren tycker jag :) Sen har jag solat och badat och köpt saker :P Jag tror att under en vecka köpte jag saker varje dag förut kanske en :P om man då inte räknar med mat xp. Jusste vi var å Mora marknad en dag, där fanns massor av "knallar" som de kallar det där vilket är små stånd :P Där fanns väl det mesta :P Inte det roligaste sakerna men men. Där gick jag och mamma och kollade på handgjorda smycken och jag fick en tjej att göra ett till mig :) och jag ville ha ett armband Jag hittade inget speciellt av de hon redan hade gjort så vi besställde ett som jag designade själv :P Det tog väl kanske en halvtimme för henne, hon fick många kunder imellan. Det blev jätte fint och jag blev jätte nöjd :) Det är rosa, vitt och silvrigt se bild på det i nästa inlägg ;)
Ja sen har jag åter åkt till Mora några gånger och handlat saker :) Också se bilder i nästa inlägg ;)
Mina kusiner kom på en onsdag vet inte vilket datum :P Och min morbror´, mina kusiner Dante och Douglas åkte vidare med sina kompisar Sören och Simon för att fiska i Idre tror jag det var ;) Och kvar stannade då min morbrors fru Petronella (Nella) Dennis och Daniela :) Det var bra att hon stannade annars skulle det nog inte varit lika kul att vara med min lillebror så länge :P Jag och min kusin Daniela cyklade typ varje dag :) Deet var jätte skönt förutom en ag som cykeln blev cp och kedjan var lös så det lät som en moped :P Haha plus att det var på kvällen och där gick vi flera kilometer med den och alla bara kollade, eller vaknade jag vet inte :P Det var jobbigt :P
En annan gång vi cyklade åkte vi till ett bad, vi hade fötterna i vattnet och det var så himla skönt så vi badade :P Vi badade i bara underkläder :P Som kvällsdopp ;) eller flera gånger xp Men vi blev iskalla sen när vi kom upp och skulle cykla hem igen jag bara skakade det var inte kul förren jag tog en dusch. Sen när kusinerna varit är har vi spelat mkt monopol :P Jag vann ofta men sen vände turen :( :P
När de andra kusinerna kommit tillbaka åkte vi till Leksand sommarland, det var i tisdags ;) Då var det jätte fint väder och då fick jag en väldigt tydlig bikini rand :D Vilket jag blev mkt glad för. Det var roligt där tycker jag, det var ju roligast med att åka dem stora ringarna nerför en lång fors :) Det som jag inte hann åka var gocarten :( Det blev jag lite besviken över.
En annan dag jag tror dagen innan, nej på söndagen, åkte vi till älvdalen, då hade inte killarna kommit hem, för att bada på ett inomhusbad men det var stängt. Så vi åkte vidare till Mora och kollade om det badet var öppet men det var det inte. Så vi åkte ner till Kajen och åt glass, där finns jätte många oliksa sorter och billigare än på andra ställen :) Väldigt bra :)
Heh nu blev dethär inlägget väääldigt lånt så jag skriver inte mer :P Heh när man väl är igång är det svårt att sluta ;)

Kommentarer
Postat av: Martina

låter som du har haft det roligt :D

haha jag har aldrig tagit ett kvällsdopp tror jag XD

kram

2008-07-27 @ 07:00:04
URL: http://myspyss.blogg.se/
Postat av: Tessan

Okej ;) Det får du göra nån gång ;)

2008-07-27 @ 09:58:03
URL: http://bloond0.blogg.se/
Postat av: nicole :)

va rolit du har haft d :) har oxå varit i Mora o leksand sommarland...d va kul där :P

2008-08-02 @ 17:35:54
URL: http://nicolettee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0